Odszkodowanie za odwołany lot jest jednym z podstawowych praw pasażerów podróżujących liniami lotniczymi. Skrócone wakacje, niepojawienie się na rodzinnej uroczystości czy biznesowym spotkaniu to tylko niektóre z konsekwencji, które mogą się wydarzyć, gdy Twój lot zostanie odwołany.
Podstawą prawną do wypłaty odszkodowań dla konsumentów są przepisy rozporządzenia (WE) NR 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91, konwencji o ujednoliceniu niektórych prawideł dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego z dnia 28 maja 1999 r. (Dz.U. 2007 Nr 37, poz. 235) oraz kodeksu cywilnego.
W przypadku odwołanego lub opóźnionego lotu pasażer ma prawo ubiegać się o następujące kwoty odszkodowania:
Ta więc, jeśli Twój lot został odwołany, a linia lotnicza nie zapewniła Ci odpowiedniego lotu zastępczego - masz prawo zarówno do odszkodowania jak i do zwrotu kosztów biletu. Jeśli jednak odwołanie nastąpiło z winy przewoźnika - linia lotnicza powinna wypłacić Ci odszkodowanie.
Nie wiesz jak się do tego zabrać? Zadzwoń do nas.
MK INCASSO
Aleja Wolności 18/6
62-800 Kalisz
NIP: 6181929894
Poniedziałek: 08.00 - 16.00
Wtorek: 08.00 - 16.00
Środa: 08.00 - 16.00
Czwartek: 08.00 - 16.00
Piątek: 08.00 - 16.00